Klagevejledning
Vi ønsker at sikre, at du føler dig tryg og har en god oplevelse på Pedersvænge. Hvis der opstår noget som du er utilfreds med, eller hvis du oplever problemer, har du ret til at klage. Her finder du information om, hvordan du kan gøre det:
Hvordan kan du klage?
Tal med din kontaktperson:
Hvis du har en klage, er det første skridt at tale med din kontaktperson. De vil gerne høre, hvad du har på hjerte, og vil gøre deres bedste for at støtte dig. Kontaktpersonen kan på din opfordring henvende sig til den lokale ledelse, hvis det er påkrævet.
Skriftlig klage:
Hvis du ikke oplever at din kontaktperson kan hjælpe, eller hvis du ønsker at klage skriftligt, kan du skrive en klage. Du kan sende klagen til tilbudsleder eller til din sagsbehandler i kommunen.
Hvad sker der efter en klage?
Modtagelse af klagen: Når din klage er modtaget, vil vi kontakte dig og bekræfte, at vi har modtaget den.
Undersøgelse af klagen: Vi undersøger din klage og taler med de relevante personer for at finde ud af, hvad der er sket, og hvordan vi kan løse problemet.
Svar på klagen: Når undersøgelsen er afsluttet, vil vi give dig et svar på din klage og fortælle dig, hvordan vi har tænkt os at handle på den.
Journalisering: Vi journaliserer din klage samt behandlingen af denne på din sag, forudsat at der ikke fremgår personfølsomme oplysninger vedr. andre, i så fald vil det være en vurdering om indholdet af klagen journaliseres på din sag, eller om den skal anonymiseres.
Hvis du ikke er tilfreds med svaret
Hvis du ikke er tilfreds med, hvordan din klage er blevet behandlet, kan du klage videre til:
Kommunen: Din klage kan sendes videre til den kommune, som har ansvaret for botilbuddet - Socialchefen.
Ankestyrelsen: Hvis du stadig ikke er tilfreds, kan du klage til Ankestyrelsen, som er en uafhængig myndighed.
Kontaktinformation
Pedersvænge: pedersvaenge@koege.dk